Sunday, February 8, 2009

Selamat Tinggal Sayangku

Selamat tinggal sayangku wahai Intan Baiduri. Kita bertemu sememangnya pasti. Waalupun engkau sudah terpateri ikatan janji. Aku kan terus menanti walau bersendiri

Tinggallah kasih Intan Baiduri
Aku kan pergi tak kan kembali lagi
Hati luka ku rawat sendiri
Bertahun bercinta ditempuh hilang sehari

Tak guna lagi aku menanti
Mengharap kasih pada yang tak sudi
Oh biar ku pergi ku tanggung sendiri
Tempat bermanja sudah tiada lagi

Apakah erti sumpah dan janji
Andainya merah inai di jari
Bertahun lama aku menanti
Patah tak tumbuh dek hilang tak berganti

Ke mana langkah nak ku tujui
Dalam mencari damai di hati
Biarlah aku menyusur pergi
Anggaplah aku sudah tiada lagi

Pada siapa kukirim diri
Gelap gelita dunia kurasai
Cinta yang lama masih di hati
Tetap bersemi sampai ke akhir nanti

Ku sangka panas sepanjang hari
Rupanya hujan menitis lagi
Inikah balasan patut kau beri
Padaku insan yang pernah kau sayangi

By:Putera Arjuna


Pesanan Putera
Hayati dengan penuh perasaan..Nescaya anda akan lena dibuai bait2 yang begitu puitis

13 Panahan Arjuna:

penjenayah.merah.jambu. said...

err..
who s intan baiduri?
what a lucky girl..
:)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

wah...

whether you referred it to a girl or just for fun, I do touched after read this. =)

mUTe said...
This comment has been removed by the author.
mUTe said...

I dont feel anything... erk. (Start my day with poem??What a heck!) haha

p/s:yg atas tu ader slah eja sket.

Da' daffodil D said...

arjuna..
nak tahu sape intan baiduri...aka puteri sanjuna ke? ;p

bubbye said...

erk...T_T..maafkan ku wahai udeen.badai yg melanda cinta kite mmg tk dpt di halang lagi.biarlah aku mengundur diri...*tukar gear reverse*

d_ya said...

wah2..jiwang btoi kwn ak neh..huhu~
rlex ah bro..
bunge bkn sekuntum..

cathenclox said...

jum terjah! cari intan berduri..ya a aww!~~

Putera Arjuna said...

To penjenayah.merah.jambu:
intan baiduri adalah hamba allah yang hidup di alam mayapada ini..
anyway..thankz for the link added

To Zara:
anda tersentuh membaca ini?
adakah anda pernah di kecewakan?
kih3
ayat aku xleh blah dah

To mute:
kamu lah manusia tanpa perasaan!!!

To Da'daffodil d:
puteri sanjuna is tu si bubbye yg giler meroyan..
tidak tepat sama sekali!!

To bubbye:
Aku reda walau kita xdapat bersama.
hahaha..kah3

To d_ya:
aku sambung ayat mu...
bunga bukan sekuntum..kumbang bukan seekor..
kah3

To cathenlox:
jom terjah bersama melodi!!!

amiza_yul said...

heh.melawat yeah? skrg,Amiza_yul pula melawat!!
puisi ini sungguh menyentuh perasaan.btw,baru nak post puisi yg camni gak.haha.

Putera Arjuna said...

To amiza_yul:
menyentuh perasaan ke?
hehehe
post je la puisi2 yg romantis..
boleh hayati sambil melayani perasaan

Anike MK said...

Amboi...
Sejak dah ada tut!!!!!!! dah pandai layan perasaan lak...

haha!!!

Putera Arjuna said...

To Anike MK:
amboi..apa yg tut2 ni..
ishhhhhh..diam dah!!!

Post a Comment

Panah la aku dengan kata-kata mu yang berbisa!!

 

BILA ARJUNA BERBICARA © 2008. Design By: SkinCorner