Friday, October 2, 2009

Apa Makna di Sebalik Ujian Allah?

"PERTUBUHAN BANGSA-BANGSA BERSATU 2 Okt. – Jumlah kematian di kawasan malapetaka gempa bumi di Padang, Indonesia sudah mencecah kepada 1,100 orang dan akan terus meningkat, kata Ketua Kemanusiaan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), John Holmes semalam.“Jumlah kematian terbaru sudah mencecah kepada 1,100 orang dan kami menjangkakan ia akan terus meningkat,” katanya pada taklimat kepada media.“Kebiasaannya kebanyakan daripada ratusan mereka yang cedera kini akan menjadikan jumlah kematian akan terus bertambah apabila hubungan maklumat berjaya dipulihkan,” katanya. – AFP"
Tragis!! Memang tragis bila baca surat khabar. Gempa bumi yang baru sahaja berlaku di Indonesia. Sedih melihat keadaan dan kesan selepas gempa tersebut. Sesungguhnya dugaan TUHAN itu amat hebat. Sesungguhnya, ada hikmah di sebalik kejadian yang berlaku. Sama - sama lah kita fikirkan!



7 Panahan Arjuna:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ah~

moga ada hati yang bakal terbuka dan mengerti~

dayah_blueberry said...

supaya kita lagi megerti..memahami..mengkaji apa yg mnyebabkan ianya terjadi..

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

ada 1 petang tu,6.17 ptg,aku rasa bergegar asrama aku,then aku call rumah,dorang pun rasa gak,waktu tu darah berderau dah,kalau meninggal ni,tak cukup amalan beb.

Unknown said...

sudah lamer tk update blog kamu...
disini sebilangan kita akan berfikir tentang iman mungkin ada yang berkata "kesian" dan hilang begitu sahaja. namun sebagai hamba kepada tuhan haruslah kita berdoa utk kesejahteraan bersama dan kembali kepada fitrah nyer secara perlahan-lahan

JIMMY ASMARA said...

gua turut sedih..sob3

Faizal@poyan said...

salam arjuna..

emmm tanda kiamat semakin hampir, mulai pada diri kita sama-sama memuhasabahkan diri dan dekatkan diri dengan Allah..

mr.syazwan said...

OLEH ITU MARI KITA SAMA2 BERSUJUD PADANYA...

TINGKATKAN AMAL KITA...

Post a Comment

Panah la aku dengan kata-kata mu yang berbisa!!

 

BILA ARJUNA BERBICARA © 2008. Design By: SkinCorner