Thursday, April 30, 2009

Aku Masih Ingat!Kalau Boleh Tak Nak Terjadi Lagi

Aku masih ingat!

Aku masih ingat. Kejadian itu amat pedih bagiku. Mungkin antara pengalaman pahit bagiku. Bila diingatkan kembali, aku tidak mahu ianya berulang lagi.Waktu itu, aku darjah satu. Ya memang betul. Darjah Satu. Masih belum matang. Masih keanak anakan. Masih main kejar mengejar pada waktu petang. Masih main sembunyi sembunyi. Main polis entry la. Budak budak katakan.

Hahaha..Lucu!

Aku masih ingat. Depan rumahku waktu itu ada sebuah bangsal. Ada bangku besar.Ala tempat lepak2 waktu petang bersama keluarga.

Nak dijadikan cerita…

Pada satu petang. Ramai budak2 berkumpul di rumahku untuk bermain. Biasa la kan,kawasan rumah ku luas, sesuai untuk segala jenis permainan. Boleh berlari2 macam satu track lumba. Rumah kampong katakana. Budak2 ni pon kawan2 aku jugak. Kami sebaya. Waktu itu, mak dan ayahku ke bendang.Tanam tembakau.Yang tinggal hanya lah kakak ku dan teman2 sebaya ku.

Kami bermain dengan riangnya. Main permainan bodoh tapi best. Kami naik atas bangku. Main tolak menolak. Sapa paling lambat jatuh die menang (bodoh kan?) Aku cuba sedaya upaya untuk bertahan agar tidak jatuh. Tiba2 je ada sorang budak (lebih tua dari aku + agak besar badannya) menolak aku dari atas bangku dengan kuat. Apa lagi….

Gedebuk!.....

Aku jatuh. Aduh sakitnya. Tangan ku patah. Dan tanganku (bahagian sendi siku) terseliuh. Sakitnya. Tuhan saja yang tahu. Namun aku sedikit pon tidak nangis waktu itu. Aku hanya terkejut melihat tulang tangan ku yang patah itu tersembul keluar. Darah mengalir tanpa henti. Pucat juga muka ku. Teman teman sudah mengelilingiku. Kakak ku berlari ke rumah pak saudara ku untuk mintak tolong. Belakang rumah je.

Budak yang menolakku terus lari menghilangkan diri. Mungkin die pon terkejut. Aku tahu die pon bukan sengaja.

Jiran di depan rumah ke bendang untuk memberitahu mak dan ayahku. Mereka terus pulang. Apa lagi mak aku la yang menangis. Sempat lagi sebiji pelempang singgah ke tubuh ku. Biasa la.Die sayang aku. Nasi tambah la tu. Katanya upah kebuasan aku!

Tapi yang peliknya aku bukan dibawa ke hospital. Tapi aku dibawa ke rumah bomoh. Bomoh patah katannya. Mak aku gunting je baju aku yang penuh darah dan ganti dengan baju lain sebelum ke rumah bomoh. Terpaksa. Nasib baik dapat diselamatkan. Hehehe.Terpaksa tanganku beranduh. Seksanya!

Malamnya….

Ramai yanag datang melawat (macam orang sakit tenat je). Budak tu dengan maknya pun datang. Menagis - nangis mak die minta maaf. Alhamdulillah. Keluarga kami bukan pendendam. Maaf diterima.Hehehe..

Selepas itu lama jugak la aku tangan ku beranduh.Pergi sekolah pun beranduh. Nak buat segala hape pun susah. Tak mahu ianya terjadi lagi. Amat siksa!

P/S: Perkongsian pengalaman ini atas permintaan saudara Zahari

P/S: Jangan nakal2 waktu kecil, ingat pesan mak bapak

Sekian Terima Kasih

33 Panahan Arjuna:

d_ya said...

loh...cian kwnku ni.
kecik2 da merase patah tgn.
nway.
padan muke!
nakal sgt.=p

Putera Arjuna said...

To Dya Serra:
Amboi2..tak kena kat ko!
kalau kena konfirm padan muka gak.

Hahahaha..

Tapi Mintak dijauhkan la

bubbye said...

aku igt kerol je cacat..ko pun skali rupanya...
sape budak tolak ko tu wehhh..aku nk mintak otograp..haha

muhdzahari said...

jangan marahkan beliau yang tolak tu.

"nok geroh" orang kampung aku kata.

err..mung tau deh nok geroh tu gapo din? hihi..

kau lagi baik dari aku, aku patah tangan sebab tak tengok ada kereta kat belakang, lintas jalan. dan BANG!

mr.syazwan said...

FUUUYOOOOOOOOOOOO

lasak nye putera ku ni masa kecik2..

nge3...

yang penting g jumpe BOMOH...

walaupun BOMOH yang adoo...

hehehehe

best gakkan cite kembali zmn2 waktu kecil

main lari2, guli, kad, kahwin2 (INI PNTG)

hahaha

haiiii ku ingin kmbli zmn itu!!! PULANGKAN!!!

Putera Arjuna said...

To Shasha:
Cacat?
agak la..
kalau ko perhatikan betul2 tangan aku
ko boleh perasan kot kecacatan aku!

To zahari:
Mestila tau boh.
kawe ore kelate sejati la..
kalu nok gerok wak gano lagi
terimo jah la..
ups speaking doh!

To Mr Syazwan:
Biasala wan.
org kampung..
lebih percayakan bomoh dr perubatan moden..
hmmm..btol2..
aku pon rindukan zaman kecik2
PULANGKAN!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

uhh~~

aku mau pulang ke zaman silam!!

nak balik jumpa diri aku~

rul ehsan said...

ala..ileks r...kenangan tuh..bleh gak iter kt anak2 ko nanti..hahah..

cathenclox said...

aku...aku...tumpang simpati..hahaha

dayah_blueberry said...

hahha arJUna..
aku nak alik nak alik....
nak alik..nak alik..nak alik..nak alik...........................

Putera Arjuna said...

To Zara:
Pulanglah zara...
ianya memanti dirimu..

kalau la boleh la kan?

To Rul Ehsan:
Btol2 bro..
bleh citer kat anak2 nanti..
kenangan tu..
bukan selalu terjadi

To Blueberry:
Nak balik...p la..
aku tau ko tesion tengok org packing barang kan?
aku pon rasa benda yg sama.
huhuhu

joegrimjow said...

2 la gunanya mlawat org ketika sakit
nanti kite akan di lawat plak

Putera Arjuna said...

To joegrimjow:
betol2
aku sangat setuju bab2 cam ni..
btw..thankz for the comment

rul ehsan said...

ko nih asyik betol2 jer...
nih pminat setia upin ipin ker...haha

Putera Arjuna said...

To rul ehsan:
Ye ek?
aku x penah perasan pon aku selalu kuarkan perkataan tu..

hahahaha

memang minat upin n ipin pon!

Da' daffodil D said...

hahaha
nakal sgt kot kau
rasakan

Putera Arjuna said...

To Dayana:
Adusss..
nakal ke?
mungkin kot

budak2 katakan

meself,Ms Fint said...

hee.. pglmn bes!

Putera Arjuna said...

To meself,Ms Fint:
Memang besh..xdapat dilupakan..
tp xnak terjd lagi
huhuhu

rd said...

teringat mase tadika...aku budak paling besar dlm kelas...sekarang rase mcm makin besar makin kecik (bile compare dengan budak2 len)..

Putera Arjuna said...

To rd:
hahahah...
agak lucu kenangan ko itu!

Bunga Binti Nordin said...

hahahha...
masalahnye dh tua bangka pon dok degil gak...
:P

Putera Arjuna said...

To Bunga Binti Nordin:
Adusss!

Biasa la..bukan degil tapi nakal..
2 perkataan yg amat berbeza sebenarnya wahai bunga

Adriana Danielle said...

wah... seramnya. takut giler dengar citer patah-patah ni

Putera Arjuna said...

To Adriana Danielle:
Seram ke?
ehehehe...
citer hantu lg seram kak!

ARA Lindungan Bulan said...

nakal2 ms zmn bebudak tu besh la..

mmg bersarah sana cni, tp bila dh bsr, bila dikenang2, ia jd mcm satu kenangan indah kn..hikhik..indah kt mana x tau lah.haha..

[z@ck] said...

ganasnya kawan ko 2..
hahaha..
ini le namanya pengalaman..
if ko xde luka2 or parut time kecik..
x bes la kan..

hihihi..

btw..salam perkenalan juga =)

Putera Arjuna said...

To ara lindungan Bulan:
sangat besh...

xleh ditukar ganti pengalaman cantu..

thankz for da comment..
i really appreciate it

To Z@ck:
Hahahah..orang kampung aku sume ganas2
nge3

ok..salam perkenlan!

mr.syazwan said...

tpi sekarnag org bandar pun da reti bomoh2 ni...
hahahaha
iye PULANGKAN...
hehehe

Putera Arjuna said...

To Mr Syazwan:
Ye ke wan?
macam ada pengalaman je..
kih3

mr.syazwan said...

ohhh arjuna yg kacak lg bergaya..

apasat x update blog?? heheheh

kemain ltk wan kat jejaka bajet macho..

bkn mmg macho ke??

hahaha

Putera Arjuna said...

To Mr Syazwan:
Tak sempat wan..baru je habis final exam..

jejaka bajet macho?

hahaha..

sherlina karina said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi wwwasianbet77com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/

Post a Comment

Panah la aku dengan kata-kata mu yang berbisa!!

 

BILA ARJUNA BERBICARA © 2008. Design By: SkinCorner